Jesteś w: Home » Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Specjalne potrzeby edukacyjne
Szukaj w mieście
Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Specjalne potrzeby edukacyjne

42-200 Częstochowa, Śląskie
ul. Kopernika 17/19/21, Zobacz na mapie
Tel: (34) 390-66-92, (34) 365-58-02
Fax: (34) 324-67-48
WWW: http://www.wsl.edu.pl
Email: wsl@wsl.edu.pl

Nazwa kierunku Studia I stopnia Studia jednolite Studia II stopnia
Licencjackie Inżynierskie Magisterskie Magisterskie uzupełniające
S NW NZ S NW NZ S NW NZ S NW NZ
Filologia Angielska - Specjalne potrzeby edukacyjne Filologia Angielska - Specjalne potrzeby edukacyjne - Licencjackie stacjonarne Filologia Angielska - Specjalne potrzeby edukacyjne - Licencjackie niestacjonarne zaoczne

Wiek XXI to czas ogromnych możliwości. To także – niestety – czas wykluczenia z powodu braku dostępu do wiedzy, nieznajomości języków obcych, niepełnosprawności. A co, jeśli jest to wykluczenie będące sumą wielu różnych wykluczeń? Czy należy odwracać głowę, czy starać się to zmienić?

My nie godzimy się na to. Jeśli Ty też uważasz, że ważni są ludzie, którzy potrafią zmieniać rzeczywistość na lepszą, że musimy stwarzać możliwości, a nie akceptować wykluczenie — mamy dla Ciebie program:

 SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

Podstawową wartością programu, który Ci proponujemy jest fakt, iż całą wiedzę i wszystkie umiejętności nauczyciela będziesz potrafił wykorzystać w kształceniu językowym ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Z takim właśnie uczniem nauczysz się pracować. Skutecznie i w atrakcyjny sposób — pod opieką nauczycieli-praktyków posiadających dwie specjalności:

· glottodydaktyka + praca z uczniem dyslektycznym;

· glottodydaktyka + surdopedagogika;

· glottodydaktyka + oligofrenopedagogika.

Na początku swojej przygody – która może stać sie przygodą życia, pomagając Ci np. wybrać zgodne z zainteresowaniami studia podyplomowe – nauczysz się pracować z uczniem-dyslektykiem: poznasz tajniki tej coraz powszechniejszej dysfunkcji, zdobędziesz umiejętność prowadzenia zajęć kompensacyjnych z języka obcego i konstruowania własnych pomocy dydaktycznych.

Po tej rozgrzewce, zaprosimy Cię do zadań bardzo wymagających – nauki języka obcego w grupach uczniów nie(do)słyszacych i upośledzonych umysłowo. Poznasz specjalne potrzeby tych uczniów i nauczysz się otwierać przed nimi drzwi możliwości, jakie daje znajomość języka obcego. Pod opieką praktyków i przy ich pomocy poznasz tajniki udanej lekcji w klasie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, właściwie dobierzesz podręcznik i uzupełnisz go samodzielnie przygotowanymi materiałami.

Całość edukacji zakończysz praktycznym projektem licencjackim, w którym – do wyboru:

· wykorzystasz nowe technologie w edukacji językowej ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

· napiszesz i wspólnie z innymi wystawisz sztukę teatralną uczącą języka;

· opracujesz program językowej edukacji specjalnej przez sztukę.

 

Naucz się zmieniać rzeczywistość!