Jesteś w: Home » Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Nauczyciel dwóch przedmiotów
Szukaj w mieście
Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Nauczyciel dwóch przedmiotów

42-200 Częstochowa, Śląskie
ul. Kopernika 17/19/21, Zobacz na mapie
Tel: (34) 390-66-92, (34) 365-58-02
Fax: (34) 324-67-48
WWW: http://www.wsl.edu.pl
Email: wsl@wsl.edu.pl

Nazwa kierunku Studia I stopnia Studia jednolite Studia II stopnia
Licencjackie Inżynierskie Magisterskie Magisterskie uzupełniające
S NW NZ S NW NZ S NW NZ S NW NZ
Filologia Angielska - Nauczyciel dwóch przedmiotów Filologia Angielska - Nauczyciel dwóch przedmiotów - Licencjackie stacjonarne Filologia Angielska - Nauczyciel dwóch przedmiotów - Licencjackie niestacjonarne zaoczne

W zakresie tej specjalizacji nasi doświadczeni dydaktycy akademiccy zabiorą Cię w fascynującą podróż po tajnikach sztuki zawodu  nauczyciela języka obcego. Dzięki nowatorskiemu programowi studiów, który dla Ciebie przygotowali,  podróż ta będzie jednocześnie niezapomnianym  doświadczeniem i  najważniejszą lekcją w karierze profesjonalnego nauczyciela.

Podróż tę rozpocząłeś już w momencie, w którym pomyślałeś: „Zostanę nauczycielem”. To oznacza potrzebę zdobycia wiedzy i chęć dzielenia się nią. Razem będziemy je rozwijać i wyposażymy Cię w umiejętności  pozwalające osiągać najwyższe cele.

Najpierw nauczysz się wszystkiego o motywacji. Zrozumiesz, jak istotną rolę odgrywa i poznasz sposoby jej budowania u swoich uczniów i u siebie. Dowiesz się z czego składa się proces nauczania języka, byś mógł samodzielnie i skutecznie prezentować i ćwiczyć materiał językowy. Poznasz zasady tworzenia testów językowych, kryteria doboru podręcznika, reguły tworzenia scenariuszy lekcji. W efekcie skonstruowany przez Ciebie test, wybrany przez Ciebie podręcznik i ułożony plan lekcji będą najlepsze z możliwych. Uczeń przywiązuje ogromną wagę do oceny. Będziesz potrafił oceniać fachowo i rzetelnie.

W kolejnym etapie naszej edukacyjnej podróży zdobędziesz wiedzę o  konwencjonalnych i niekonwencjonalnych metodach nauczania. Będziesz potrafił ocenić ich przydatność i zastosować w procesie kształcenia językowego swoich uczniów, to co uznasz za najważniejsze. Poznasz cechy indywidualne uczących się oraz czynniki kształtujące osobowość — te które  determinują proces uczenia się języka. Zrozumiesz rolę różnic indywidualnych w dydaktyce języka obcego, jak również różnice w podejściu do ucznia jako przedstawiciela danej grupy wiekowej (dzieci, młodzież, uczeń dorosły).  Docenisz rolę autonomii ucznia oraz potrzebę autonomizacji procesu uczenia się. Poznasz metody radzenia sobie z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (trudnym / wybitnym), zyskasz umiejętność radzenia sobie z uczniem dysfunkcyjnym (z dysleksją, dysortografią, dysgrafią), nauczysz się rozwijać własną kreatywność. Zwrócimy Ci uwagę na źródło i znaczenie różnic kulturowych i środowiskowych, abyś mógł tę wiedzę skutecznie wykorzystać w praktyce, dla dobra swoich wychowanków. Zrozumiesz, jak ważne są potrzeby ucznia (akceptacji, bezpieczeństwa, samorealizacji i samorozwoju) i nauczysz się sposobów ich zaspokajania.

Poznasz  rolę twórczego nauczyciela w kontekście klasy szkolnej. Nauczysz się efektywnie zarządzać czasem, tworzyć autorskie programy z wykorzystaniem tradycyjnych i nowatorskich środków dydaktycznych, w tym tych własnego autorstwa. Będzie potrafił skutecznie  wykorzystać technologie informacyjne w nauczaniu języka. Poznasz  system egzaminacyjny, obowiązujący
w Polsce na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym. Uzyskasz również gruntowną wiedzę na temat praw i obowiązków ucznia i nauczyciela, jak również zasad formalnych funkcjonowania szkoły. Przygotowany zostaniesz do pełnienia funkcji wychowawcy.

Wszystkie umiejętności pomożemy Ci udoskonalić  podczas praktyk w naszych szkołach. Na zakończenie podróży „będziesz przygotowany do wymogów jutra, które zaczyna się dzisiaj”, będziesz potrafił samodzielnie tworzyć siebie i rozwijać swój warsztat, uczyć się od swoich uczniów. Będziesz wiedział, że wiedza, umiejętności i kompetencje, które zdobyłeś są bardzo ważne, ale tak naprawdę ważni są ludzie. Dostaniesz również zadanie domowe: zostać takim nauczycielem, jakiego zawsze chciałeś mieć.

 

Absolwent specjalizacji nauczyciel dwóch przedmiotów jest gruntownie przygotowany do nauczania (zgodnie z dokonanym wyborem):

  •  dwóch języków obcych (angielskiego lub niemieckiego /hiszpańskiego - zgodnie z dokonanym wyborem drugiego języka obcego - również w zakresie wczesnoszkolnym,
  •  języka obcego i zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
  •  języka obcego i języka biznesu - podstaw edukacji ekonomicznej i przedsiębiorczości.

Organizując proces kształcenia dostosowujemy się do ogólnoświatowych tendencji edukacyjnych związanych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - e-learning (część zajęć realizowana jest z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość), tak aby absolwent, oprócz wiedzy filologicznej czy pedagogicznej, nabył również kompetencje z zakresu praktycznego wykorzystania technologii informatycznych i nowoczesnych technik kształcenia. Działaniom tym przyświeca przekonanie, iż nowatorska formuła edukacji przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności absolwenta na rynku pracy oraz wyposaży go w kompetencje elastycznego kierowania rozwojem własnym, tak cenione we współczesnym świecie.