Jesteś w: Home » Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Multimedialny nauczyciel języka angielskiego
Szukaj w mieście
Wyższa Szkoła Lingwistyczna » Katedra Filologii Angielskiej » Filologia Angielska - Multimedialny nauczyciel języka angielskiego

42-200 Częstochowa, Śląskie
ul. Kopernika 17/19/21, Zobacz na mapie
Tel: (34) 390-66-92, (34) 365-58-02
Fax: (34) 324-67-48
WWW: http://www.wsl.edu.pl
Email: wsl@wsl.edu.pl

Nazwa kierunku Studia I stopnia Studia jednolite Studia II stopnia
Licencjackie Inżynierskie Magisterskie Magisterskie uzupełniające
S NW NZ S NW NZ S NW NZ S NW NZ
Filologia Angielska - Multimedialny nauczyciel języka angielskiego Filologia Angielska - Multimedialny nauczyciel języka angielskiego - Licencjackie stacjonarne Filologia Angielska - Multimedialny nauczyciel języka angielskiego - Licencjackie niestacjonarne zaoczne

Czym jest uczenie się języka? - Z pewnością wysiłkiem, ale też i radością poznawania.

Czym jest uczenie innych? – Wysiłkiem, ale i radością dzielenia się tym, co już poznane. Wspólnym odkrywaniem tego, co nowe. Zawodem. Może być ciekawym dialogiem, pod warunkiem, że mówimy tym samym językiem.

Coraz więcej naszych uczniów, zarówno tych młodszych, jak i tych dorosłych, mówi na co dzień językiem technik komputerowych. Czytają z ekranu monitora, piszą na łamach blogów i forów, tworzą klipy, podcasty i grafikę. Zauważyłeś jak niewielu nauczycieli zna ten język? Jeszcze mniejsza grupa potrafi go wykorzystać w nauczaniu języka obcego.

My potrafimy i chcemy cię tego nauczyć w ramach specjalizacji: Multimedialny nauczyciel języka angielskiego. Uczynimy z Ciebie Nauczyciela Multimedialnego, który będzie ważnym partnerem i skutecznym wzorem dla swoich uczniów.

Znamy się na tym - pracujemy z nowymi technologiami od ponad 10 lat. Prowadzimy własne badania, współpracujemy z partnerami z całej Europy. Pracujemy tak na co dzień.

Oto co dla ciebie przygotowaliśmy w ramach tej specjalizacji:

Do naszej wspólnej pracy przygotujemy cię już na pierwszym roku bez względu na wybraną później przez ciebie specjalizację. Poznasz wtedy wiele ciekawych narzędzi elektronicznych, które ułatwią ci uczenie się języka obcego. Jeżeli nie czujesz się pewnie przy komputerze, będziesz miał okazję by to zmienić. A jeżeli spodoba ci się ta forma nauki języka, może zechcesz zostać nauczycielem multimedialnym?

Naszą wspólna pracę w ramach tej specjalizacji rozpoczniemy na drugim roku Twoich studiów – nauczymy cię wtedy samodzielnego tworzenia i publikowania różnorodnych materiałów elektronicznych, także multimedialnych. Nawet nie wiesz, ile narzędzi jest do Twojej dyspozycji! W kolejnym semestrze wprowadzimy cię w arkana uczenia za pomocą komputera. Czy wiesz, że ma on swoją własną fascynującą dydaktykę?

Na roku trzecim spojrzymy bliżej na społeczny aspekt pracy z komputerem. Wszak nauczanie to praca z ludźmi, nawet jeśli pośrednikiem jest komputer. Zaproponujemy Ci moderowanie forum oraz udział w telekonferencjach. Wszystkie nasze zajęcia, tak jak i te poprzednie, będą się odbywać w języku obcym, byś potrafił nie tylko komunikować się za pośrednictwem komputera, lecz także mógł swobodnie o nim mówić. Będą też im towarzyszyły zajęcia z autoprezentacji, higieny i emisji głosu oraz szeroki wachlarz zajęć z praktycznej nauki języka, kultury, literatury i psychologii. Zapewniamy, że będziesz dobrze przygotowany do pracy ze swoimi przyszłymi uczniami, zarówno w zwykłej, jak i w wirtualnej klasie.

Na pewno możemy Ci obiecać, że nasz program będzie się ciągle zmieniał. Wszak jest to dziedzina, która zmienia się nieustannie – nie możemy pominąć tego, co najnowsze.

I pamiętaj, proszę:

 

”Technology will not replace teachers, but teachers who use technology will probably replace those who do not”.  

 

Czego dokładnie postaramy się nauczyć:

Kompetencjami wyróżniającymi są: umiejętność praktycznego wykorzystania technologii informatycznych, multimediów, Internetu, w tym:

· znajomość metodyki CALL (nauczania języków obcych wspomaganych komputerowo)

· umiejętność wykorzystania nowych technologii w przygotowania materiałów audio, video oraz ćwiczeń on- i off-line

· umiejętność wykorzystania nowych narzędzi i technologii informacyjnych – blog, Wiki, podcast etc. – w realizacji nowych tendencji w glottodydaktyce (praca metodą projektów, współuczenie się, nauczanie formalnych aspektów języka, promowanie autonomii ucznia)

· znajomość Web 2.0 (oprogramowanie społeczne, wirtualne środowiska edukacyjne VLE, social networking, social bookmarking, etc.)

· swobodne poruszanie się po świecie cyfrowego tubylca: wykorzystanie w edukacji językowej gier online, światów wirtualnych (secondo life) i innych.

· umiejętność wykorzystania nowych technologii w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym

Absolwent tej specjalizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest gruntownie przygotowany do nauczania dwóch przedmiotów (zgodnie z dokonanym wyborem):

o dwóch języków obcych - angielskiego i niemieckiego/rosyjskiego/hiszpańskiego/włoskiego/francuskiego - zgodnie z dokonanym wyborem drugiego języka obcego - również w zakresie wczesnoszkolnym,

o języka obcego i zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,

o języka obcego i języka biznesu - podstaw edukacji ekonomicznej i przedsiębiorczości.